اولین قدم برای دریافت وام با مدرک فنی و حرفه ای دریافت مدرک از سازمان فنی و حرفه ای می باشد، و راه رسیدن به این مدرک ثبت نام در یکی از آموزشگاه های مورد تایید سازمان فنی و حرفه ای و طی کردن دوره های آموزشی می باشد.
افرادی که تصمیم به راه اندازی کسب و کار برای خود را دارند، می توانند با گذراندن دوره مهارت در آموزشگاه آزاد خلیج فارس هم به مهارت لازم برای شروع شغل خود برسند و هم مدرک این دوره را از آموزشگاه دریافت کنند و با دریافت وام با مدرک این حرفه سرمایه لازم جهت راه اندازی کسب و کار خود را تامین کنند.
در ادامه با نحوه دریافت وام با مدرک فنی و حرفه ای بیشتر آشنا می شوید :
گروههای هدف در پرداخت این نوع از تسهیلات غالباً جوانان جویای کار و دارای مهارتهای فنی و حرفه ای می باشند که توانایی و تمایل در کسب و کارهای خرد خوداشتغالی از قبیل صنوف خدماتی، تولیدی و توزیعی را دارا می باشند. صندوق با برقراری نظام شناسایی، بررسی اهلیت و اعتبار سنجی نسبت به حمایت از طرحهای ارایه شده از سوی این قبیل افراد تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت ۶۰ ماهه اقدام می نماید.
اولویت های مقرر در پرداخت تسهیلات به فارغ التحصیلان دارای مهارت های فنی و حرفه ای، ساکنین در مناطق محروم و زنان سرپرست خانواده که دارای حداقل ۲۰% توانایی مالی در مشارکت جهت اجرای طرح باشند قرار گرفته است.
شرایط لازم برای دریافت تسهیلات اشتغال شامل دو بخش عمومی و اختصاصی
شرایط عمومی:
- تابعیت جمهوری اسلامی ایران
- دارا بودن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم(برای آقایان)
- عدم استفاده قبلی از تسهیلات اشتغال صندوق کارآفرینی امید
- بیکار بودن یا اشتغال به صورت شاگردی/ کارگری در یک کسب و کار خوداشتغالی و در هر صورت نداشتن بیمه ی اشتغال تبصره- در صورت داشتن بیمه کارفرمایی و اجباری باید بیمه حذف و یا تبدیل به بیمه خویش فرمایی گردد.
- داشتن مجوزهای مورد نیاز طرح از مراجع ذیصلاح.
- عدم اشتغال در دستگاههای دولتی و عدم دریافت حقوق باز نشستگی و نیز عدم اشتغال در شرکتها و موسسات غیر دولتی در زمان دریافت تسهیلات.
- دارا بودن حداقل سن ۱۸ و حداگثر ۵۰ سال.
شرایط اختصاصی:
- تابعیت جمهوری اسلامی ایران
- دارا بودن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم(برای آقایان)
- عدم استفاده قبلی از تسهیلات اشتغال صندوق کارآفرینی امید
- بیکار بودن یا اشتغال به صورت شاگردی/ کارگری در یک کسب و کار خوداشتغالی و در هر صورت نداشتن بیمه ی اشتغال تبصره- در صورت داشتن بیمه کارفرمایی و اجباری باید بیمه حذف و یا تبدیل به بیمه خویش فرمایی گردد.
- داشتن مجوزهای مورد نیاز طرح از مراجع ذیصلاح.
- عدم اشتغال در دستگاههای دولتی و عدم دریافت حقوق باز نشستگی و نیز عدم اشتغال در شرکتها و موسسات غیر دولتی در زمان دریافت تسهیلات.
- دارا بودن حداقل سن ۱۸ و حداگثر ۵۰ سال.
نحوه بررسی درخواست تسهیلات:
انواع درخواستهای متقاضیان به دوبخش درخواستهای مستقیم و غیرمستقیم تقسیم بندی میشود. در خواستهای مستقیم مربوط به افرادی است که راسا به صندوق مراجعه نموده و نسبت به تحویل در خواست و مدارک مورد نیاز به صندوق اقدام و یا در سایت ثبت نام می نمایند و درخواستهای غیر مستقیم، متقاضیان معرفی شده از طریق نهادهای مختلف می باشند که با عقد تفاهم نامه با صندوق همکاری می کنند و نیز افراد معرفی شده از طرف مقامات (سفرهای استانی هیات دولت و سایر مقامات کشوری و استانی.)
سقف تسهیلات و نرخ کارمزد:
- حداکثر تسهیلات پرداختی به مشاغل خانگی تا مبلغ ۵۰ میلیون ریال می باشد.
- حداکثر تسهیلات پرداختی به مشاغل خویش فرمایی و خود اشتغالی تا مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال می باشد.
- مدت باز پرداخت تسهیلات اعطایی با احتساب دوره سازندگی و تنفس برای کلیه طرحها اعماز: تولیدی، خدماتی و خانگی حداکثر ۵ سال تعیین می گردد.
- تسهیلات صندوق بسته به نوع کسب و کار به صورت ماهانه، فصلی(سه ماهه) و سالانه با اقساط برابر قابل تقسیط می باشد.
- دوره تنفس و سازندگی برای مشاغل خانگی حداکثر ۳ ماه، خویش فرمایی ۴ ماه می باشد.
تبصره: دوره تنفس برای تقسیط فصلی حداکثر سه ماه و تسهیلات با دوره های تقسیط سالانه فاقد دوره ی تنفس است. - تسهیلات صندوق بصورت قرض الحسنه بوده و نرخ کارمزد آن ۴ درصد است.
تبصره: کارمزد دوره ی تنفس و فواصل پرداخت های مرحله ای در زمان پرداخت وام اخذ می شود و اصل وام و کارمزد دوره ی باز پرداخت به تعداد اقساط تقسیم و بورت اقساطی وصول می گردد.
تضمینات:
تضمینات مورد قبول برای پرداخت تسهیلات صندوق به شرح زیر می باشد:
تضمینات مورد نیاز برای تسهیلات به ازای هر ۵۰ میلیون ریال یک نفر ضامن کارمند رسمی دارای گواهی کسر حقوق و یا معادل آن مطابق دستور العمل صندوق
- اخذ چک و سفته معادل ۱۵۰ درصد تسهیلات اعطایی.
تبصره: ظهر چک و سفته می بایست توسط ضامنین امضاء گردد.
ارتباط با صندوق کارآفرینی امید:
شماره شعبه مرکزی : ۶۴۳۷۱۰۴۵ الی ۴۸
تلفن تماس میز امداد : ۶۴۳۷۰ – داخلی ۳
مرکز ارتباطات مردمی : ۶۴۳۷۱۱۰۷-۶۴۳۷۱۳۵۷
مرکز تلفن : ۶۴۳۷۰
پیام گیر صوتی : ۶۴۳۷۱۳۵۸
فکس روابط عمومی : ۶۶۴۸۴۵۸۴
کد پستی : ۱۴۱۶۸۹۳۹۳۱
نشانی : تهران – خیابان آیت ا… طالقانی – بین میدان فلسطین و خیابان شهید سرپرست – پلاک ۵۱۸
ثبت نام دورههای آموزشی برای دریافت وام فنی و حرفه ای
موسسه فرهنگی آموزشی خلیج فارس (همایشکده) با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فنی و حرفهای، در راستای توسعه فرهنگ آموزشی و ارتقا دانش و مهارتهای جامعه، به برگزاری دورههای متنوع اقدام میکند.
این دورهها با هدف تقویت رزومه، آمادگی برای مهاجرت، ارتقا مهارتهای شغلی، پیشرفت تحصیلی و دستیابی به اهداف حرفهای و شخصی، برنامهریزی شدهاند. علاوه بر این، دانشجویان و اساتید محترم که مایل به بهرهمندی از امکانات این موسسه هستند، میتوانند با ارسال مقالات و آثار علمی خود، فرصت دریافت گواهینامههای معتبر و شناختهشده از سوی موسسه را داشته باشند.
از جمله دورههای برگزار شده در این موسسه میتوان به دورههای آموزشی در زمینههای فناوری اطلاعات، مدیریت، بازاریابی، مهارتهای ارتباطی، هوش مصنوعی، زبانهای خارجی و… اشاره کرد. هر یک از این دورهها توسط اساتید مجرب و متخصص در هر حوزه برگزار و نظارت مستمری بر آموزشها اعمال میشود تا بهرهوری و کیفیت بالایی از فرایند آموزشی ارائه شود.
موسسه فرهنگی آموزشی خلیج فارس (همایشکده) با همکاری انتشارات جزیره کتاب با بیش از چند سال تجربه در امر آموزش و پژوهش، بهعنوان یکی از معتبرترین مراکز آموزشی و پژوهشی در کشور شناخته میشود و همواره در پی ارائه خدماتی متمایز و به روز به جامعه علاقهمند به یادگیری و پیشرفت است.