مراسم فارغ‌التحصیلی فضانوردان جدید ناسا برگزار شد

فضانوردان جدید ناسا که از سال ۲۰۲۱ تحت آموزش بوده‌اند، طی یک مراسم در «مرکز فضایی جانسون» فارغ‌التحصیل شدند.

به گزارش وب ناسا، ناسا در مراسمی که روز سه‌شنبه پنچم مارس در «مرکز فضایی جانسون» برگزار شد، به جدیدترین فضانوردان نسل بعدی «آرتمیس»(Artemis) خوش‌آمد گفت.

به نقل از ناسا، ۱۰ فضانورد فارغ‌التحصیل اکنون واجد شرایط پرواز هستند. همچنین، این آژانس فضایی از افتتاح دور بعدی برنامه‌های فضانوردی خود خبر داد.

«بیل نلسون»(Bill Nelson) مدیر ناسا گفت: به جدیدترین گروه فضانوردان ناسا تبریک می‌گویم. ما از داشتن یک مجموعه جدید و متنوع از کاوشگران که برای گسترش دسترسی بشریت آماده می‌شوند، هیجان‌زده هستیم. فضانوردان، پیشگامانی هستند که به ما در آغاز این دوره جدید اکتشاف کمک خواهند کرد و ما به ماجراجویان بیشتری نیاز داریم که برای کاوش در کیهان از جمله ماموریت‌های آینده به ماه، مریخ و فراتر از آن به صفوف فضانوردان بپیوندند.

این فارغ‌التحصیلان فضانوردی که از سال ۲۰۲۱ آموزش دیده‌اند، از میان بیش از ۱۲ هزار متقاضی انتخاب شدند و بیش از دو سال آموزش اولیه مورد نیاز را از جمله پیاده‌روی فضایی، رباتیک و سیستم‌های ایستگاه فضایی با موفقیت پشت سر گذاشتند. این فارغ‌التحصیلان ممکن است برای مأموریت‌هایی به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی، ایستگاه‌های فضایی تجاری آینده و ماموریت‌های آرتمیس به ماه برای آماده‌سازی سفر به مریخ آماده شوند.

«کایران آهوجا»(Kiran Ahuja) مدیر «اداره مدیریت پرسنل آمریکا»(OPM) گفت: به ناسا و فارغ‌التحصیلان فضانورد آن تبریک می‌گویم. ناسا با همکاری اداره مدیریت پرسنل آمریکا، از یک فرآیند استخدام خودکار و ساده به منظور ارزیابی متقاضیان برای این نقش‌های معتبر استفاده کرد. اداره مدیریت پرسنل آمریکا از ادامه دادن حمایت از کارشناسان ناسا برای طراحی و اجرای روش‌های استخدامی خود بسیار هیجان‌زده است.

«جو آکابا»(Joe Acaba) فضانورد ارشد ناسا گفت: زمان فوق‌العاده‌ای برای فضانوردی با فضاپیماهای گوناگون برای پرواز کردن به مقاصد اکتشافی بیشتر است. من مفتخرم که به این فضانوردان خوش‌آمد بگویم. به آنها به خاطر تلاش سخت‌شان تبریک می‌گویم و مشتاقانه منتظر افزایش دستاوردهایمان هستم زیرا با آنها به گسترش دسترسی بشریت به منظومه شمسی کمک می‌کنیم.

فضانوردان آمریکایی فارغ‌التحصیل ناسا عبارتند از «نیکول آیرز»(Nichole Ayers) از شهر کلرادو اسپرینگز در ایالت کلرادو، «مارکوس بریوس»(Marcos Berríos) از شهر گواینابو در پورتوریکو، «کریس برچ»(Chris Birch) از شهر گیلبرت در ایالت آریزونا، «دنیز بونهام»(Deniz Bunham) از شهر واسیلا در ایالت آلاسکا، «لوک دیلینی»(Luke Delaney) از شهر دوباری در ایالت فلوریدا، «آندره داگلاس»(Andre Douglas) از شهر چساپیک در ایالت ویرجینیا، «جک هاتاوی»(Jack Hathaway) از شهر ویندزور جنوبی در ایالت کنتیکت، «آنیل منون»(Anil Menon) از شهر مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتا، «کریس ویلیامز»(Chris Williams) از شهر پتوومک در ایالت مریلند و «جسیکا ویتنر»(Jessica Wittner) از کلوویس در ایالت کالیفرنیا.

در ادامه سنت دیرینه مشارکت بین‌المللی، دو فضانورد امارات متحده عربی نیز در میان فارغ‌التحصیلان حضور داشتند که عبارتند از «نورا المطروشی»(Nora AlMatrooshi) و «محمد الملا»(Mohammad AlMulla) از «مرکز فضایی محمد بن راشد»(MBRSC). این دو نفر طی دو سال گذشته در کنار همتایان خود در ناسا آموزش دیدند و در مراسم فارغ‌التحصیلی شرکت کردند.

این بخشی از مشارکت بین ناسا و امارات متحده عربی در فعالیت‌هایی از جمله همکاری در ایستگاه فضایی بین‌المللی، ماموریت‌های آرتمیس ناسا از طریق پایگاه قمری «دروازه ماه»(Lunar Gateway) و سایر فعالیت‌های زمین و فضاست که از علم و پژوهش پیشگامانه حمایت می‌کنند.

افرادی که دوست دارند فضانورد ناسا باشند، می‌توانند به وب‌سایت ناسا مراجعه کنند.