عکس‌های تقویت‌کننده ماموریت «آرتمیس ۲» در مرحله پردازش

ناسا عکس‌هایی را از مرحله پردازش تقویت‌کننده ماموریت «آرتمیس ۲» منتشر کرده است که آن را در «مرکز فضایی کندی» نشان می‌دهند.

به گزارش وب ناسا و به نقل از ناسا، مهندسان و تکنسین‌های تاسیسات «RPSF» واقع در «مرکز فضایی کندی» ناسا اخیرا بخش مرکزی موشک «سامانه پرتاب فضایی»(SLS) را پردازش کردند.

پردازش مداوم بخش‌ها، اولین گام پیش از آغاز عملیات موشک است و این بخش‌ها، تقویت‌کننده‌های موشک سوخت جامد را در سامانه پرتاب فضایی تشکیل می‌دهند که ماموریت «آرتمیس ۲»(Artemis II) ناسا را پشتیبانی می‌کند. پس از ورود این سیستم از روی ریل‌ها در ماه سپتامبر، گروه همه بخش‌ها را بازرسی کردند و آنها را در یک موقعیت عمودی قرار دادند تا مطمئن شوند که سوخت جامد و ‌همه‌ بخش‌ها برای ادغام و پرتاب آماده هستند.

عکس‌های تقویت‌کننده ماموریت «آرتمیس ۲» در مرحله پردازش
مهندسان و تکنسین‌ها در حال پردازش و بازرسی کردن بخش مرکزی موشک سامانه پرتاب فضایی در تاسیسات RPSF ناسا

پس از تکمیل شدن پردازش هر ۱۰ بخش، آنها به ساختمان مونتاژ منتقل می‌شوند تا بر فراز پرتابگر متحرک قرار بگیرند. هر تقویت‌کننده، نیروی رانش بیشتری را نسبت به ۱۴ هواپیمای مسافربری تجاری مجهز به چهار موتور ایجاد می‌کند. تقویت‌کننده‌ها به همراه یکدیگر، بیش از ۷۵ درصد از کل نیروی رانش سامانه پرتاب فضایی را هنگام پرتاب فراهم می‌کنند.

ماموریت آرتمیس ۲، چهار فضانورد را به عنوان بخشی از تلاش آژانس برای ایجاد حضور علمی و اکتشافی بلندمدت انسان روی ماه و در نهایت مریخ، به دور ماه خواهد فرستاد.