دانش‌آموزان نیویورک این هفته با «ایستگاه فضایی بین‌المللی» تماس می‌گیرند

دانش‌آموزان یکی از مدارس نیویورک در یک فرصت آموزشی جدید قرار است این هفته با «ایستگاه فضایی بین‌المللی» تماس داشته باشند تا پاسخ پرسش‌های خود را بشنوند.

به گزارش وب ناسا و به نقل از ناسا، دانش‌آموزان مدرسه «بالدوین یونیون»(Baldwin UFSD) در نیویورک، این هفته فرصتی برای شنیدن سخنان یک فضانورد حاضر در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» خواهند داشت. این تماس زمین به فضا روز جمعه ۲۷ اکتبر ساعت ۱۱ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی به صورت زنده از ناسا تی‌وی، ناسا اپ و وب‌سایت ناسا پخش خواهد شد.

«یاسمین مقبلی» فضانورد ناسا که فارغ‌التحصیل مدرسه بالدوین یونیون است، به پرسش‌های از پیش ضبط شده دانش‌آموزان پاسخ خواهد داد.

این فرصت‌های آموزشی برای دانش‌آموزان به منظور صحبت کردن با فضانوردانی که در ایستگاه فضایی زندگی و کار می‌کنند، توسط پروژه STEM فراهم می‌شود.

فضانوردان برای تقریبا ۲۳ سال به طور مداوم در ایستگاه فضایی زندگی و کار کرده‌اند. آنها فناوری‌ها را آزمایش می‌کنند، کارهای علمی را انجام می‌دهند و به توسعه دادن مهارت‌های مورد نیاز برای اکتشاف فراتر از زمین می‌پردازند. فضانوردان ساکن در آزمایشگاه مداری، ۲۴ ساعت شبانه‌روز از طریق «شبکه ارتباطات و مسیریابی فضایی»(SCaN) با مرکز کنترل ماموریت ناسا در هیوستون ارتباط برقرار می‌کنند.

پژوهش‌ها و کارهای فناورانه مهمی که در ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام می‌شوند، برای مردم روی زمین سودمند هستند و زمینه را برای اکتشافات آینده فراهم می‌کنند.

علاقمندان می‌توانند برای دیدن ویدئوهای بیشتر و طرح‌های درسی پیرامون پژوهش‌های ایستگاه فضایی بین‌المللی، به وب‌سایت ناسا مراجعه کنند.