آغاز آزمایش موشک «فالکون هوی» برای پرتاب ماموریت «سایکی»

شرکت «اسپیس‌ایکس» اعلام کرد که روز ۳۰ سپتامبر، یک آزمایش را روی موشک «فالکون هوی» انجام داده است تا آن را برای پرتاب کردن ماموریت «سایکی» ناسا آماده کند.

به گزارش وب ناسا و به نقل از اسپیس، موشک قوی «فالکون هوی»(Falcon Heavy) شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) بار دیگر یک نفس آتشین کشید. اسپیس‌ایکس در ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد که روز ۳۰ سپتامبر، یک آزمایش را روی فالکون هوی در «مرکز فضایی کندی»(KSC) ناسا در فلوریدا انجام داده است.

طی این آزمایش، در حالی که موشک روی سکوی پرتاب قرار داشت، اعضای گروه برای مدت کوتاهی ۲۷ موتور مرحله اول آن را مشتعل کردند. این آزمایش به آماده‌سازی فالکون هوی برای پرتاب کردن ماموریت «سایکی»(Psyche) ناسا کمک کرد که قرار است روز ۱۲ اکتبر از سکوی پرتاب ۳۹A مرکز فضایی کندی انجام شود.

این پرتاب، «سایکی» را به یک سفر طولانی به سوی یک سیارک فلزی عجیب همنام آن در کمربند اصلی سیارک‌ها بین مریخ و مشتری خواهد فرستاد.

آغاز آزمایش موشک «فالکون هوی» برای پرتاب ماموریت «سایکی»

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، کاوشگر در سال ۲۰۲۹ به «سیارک سایکی» خواهد رسید و به بررسی آن خواهد پرداخت. مشاهدات این ماموریت می‌توانند اطلاعات بسیاری را در مورد شکل‌گیری سیارک و روزهای اولیه منظومه شمسی ارائه دهند. دانشمندان معتقدند سیارک سایکی ممکن است هسته آشکار یک پیش‌سیاره باشد که همتایان آن مدت‌ها پیش برای ساختن زمین و سایر سیارات سنگی گرد هم آمدند.

فالکون هوی پس از «سامانه پرتاب فضایی»(SLS) ناسا، دومین موشک قوی است که در حال حاضر کار می‌کند. اگرچه زمانی که موشک غول‌پیکر جدید «استارشیپ»(Starship) شرکت اسپیس‌ایکس کار خود را آغاز کند، احتمالا قهرمان این رقابت خواهد شد.

فالکون هوی تا به امروز هفت بار پرواز کرده که جدیدترین آنها در ماه ژوئیه بوده است. «سایکی» اولین ماموریت این موشک برای ناسا خواهد بود.